Do końca roku zostało jeszcze sporo czasu. Już teraz jednak działy personalne zaczynają sprawdzać oferty bonów świątecznych i okolicznościowych dla swoich pracowników. Wszystko po to, aby było one idealnie dobrane dla kadry pracowniczej i spełniały ich oczekiwania. Poza bonami duże jest również zainteresowanie wszelkiego rodzaju prezentów dla pracowników, które będą podziękowaniem za ich ciężką, całoroczną pracę.
Systemy motywacyjne
Praktycznie każda większa firma ma rozpisane systemy motywacyjne dla swoim pracowników. Wiele z podpunktów na liście jest uzależnionych od osiągnieć poszczególnych jednostek lub zespołu, oraz od rocznej oceny pracowniczej. Zazwyczaj systemy motywacyjne związane są z procentową, roczną podwyżką wynagrodzenia zasadniczego, premią roczną lub przyznaniem konkretnego dodatku do wynagrodzenia. Bardzo często w firmach, których praca polega na wynagrodzeniu prowizyjnym i wynikach sprzedaży wyznacza się konkretne cele do osiągnięcia, których zwieńczeniami są wycieczki dla pracowników.
Uroczystości pracownicze
Ważnym aspektem motywacyjnym są różnego rodzaju uroczystości przygotowane z myślą o pracownikach. Najlepiej w tej roli sprawują się tematyczne imprezy, które można organizować przez cały rok. Ostatnimi czasy popularne są imprezy w stylu PRL, piżama party. Z mody nie wychodzą imprezy w stylu hawajskim, zjazdu czarnoksiężników czy też bale maskowe. Podczas takich imprez uczestnicy mogą zdobyć prezenty dla pracowników, które przyznawane są m.in. w kategorii za najlepsze przebranie. Gra jest warta stawki, ponieważ zwykle nagrody są nietuzinkowe jak np. bilet do Energylandii, przejażdżka sportowym samochodem po torze wyścigowym lub szkoła doskonalenia umiejętności za kierownicą. Oczywiście zdarzają się firmy, w których do tego typu prezentów podchodzi się w humorystyczny sposób, jednak z doświadczenia wiemy, ale liczy się konkret.
Nie zapominajmy o kontrahentach
Imprezy integracyjne dla klientów są równie ważne jak te pracownicze. Jeżeli jednak nie chcemy organizować dwóch odrębnych imprez, to zawsze możemy, poza okresowymi kolacyjnymi spotkaniami z kontrahentami, zaprosić ich na masową imprezę zamkniętą, którą organizujemy dla pracowników. W ten sposób reklamujemy swoją markę, która dba zarówno o swoją kadrę jak i inwestorów oraz klientów. W ten sposób osoby komunikujące się na co dzień telefonicznie mogą się poznać i dojść do wniosku, że po drugiej stronie monitora lub słuchawki jest normalny człowiek, który tak jak my chce zrealizować swoje cele biznesowe.