Z roku na rok eventy coraz bardziej rosną w siłę i są wykorzystywane do coraz to bardziej intratnych celów. Wydawać by się mogło, że już niebawem będzie to doskonałe narzędzie marketingowe, a być może odrębna gałąź reklamy, która umożliwi dotarcie danej marki do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Pozostaje jednak kwestia zdefiniowania tego, co to jest event. Definicja nie jest jednoznaczna, ponieważ pojęcie to w dalszym ciągu ewoluuje i za każdym razem nabiera coraz to nowszego znaczenia i wymiaru. Ogólnie rzecz ujmując jest to wydarzenie. Należy jednak doprecyzować to sformułowanie i dookreślić jako wydarzenie zaplanowane i zorganizowane w konkretnym celu , dla konkretnej grupy odbiorców. Nic więc dziwnego, że coraz więcej zaplanowanych zdarzeń zaczyna nosić miano eventu. I tak na przykład zaliczamy do eventów wyjazdy szkoleniowe, mniejsze i większe imprezy masowe, a także konferencje oraz koncerty.

Gdy już mniej więcej wiemy co to jest event, możemy pochylić się nad jego znaczeniem w dzisiejszych czasach. Niezaprzeczalnie jest ono spore, ponieważ po to narzędzie marketingowe, gdyż tak należy je postrzegać, sięga coraz to więcej mniej lub bardziej znanych firm lub marek. Wszystko po to, aby w jak najlepszy sposób wypromować własne produkty, usługi lub konkretne wydarzenia firmowe. Jak nie trudno zauważyć pełni ono rolę promocyjną i marketingową. Dzięki temu eventy są coraz chętniej wykorzystywane jako alternatywa w stosunku do tradycyjnej reklamy. Być może w niedalekiej przyszłości będzie to nie tylko alternatywa, ale spora konkurencja dla przestarzałych form marketingowych. Nie należy jednak zapominać, że przypisywana jest im nie tylko funkcja marketingowa ale również motywacyjna. Eventy dla pracowników, bo o nich mowa, idealnie wpasowują się w ramy systemów motywacyjnych dla kadry pracowniczej. To one, zaraz po premii i podwyżce, są jednymi z najbardziej pożądanych elementów zaplecza socjalnego, szczególnie w czasach, kiedy pakiety socjalne w firmach niczym nie wyróżniają się na tle konkurencji.

Każdy event firma planuje z myślą o swoich pracownikach i dostosowuje atrakcje oraz całą imprezę właśnie z naciskiem na konkretną grupę odbiorców. W tej roli sprawdzą się szkolenia firmowe połączone ze sporą dawką atrakcji i adrenaliny. Wiele placówek i instytucji oferuje różnego rodzaju eventy. My ze swojej strony rekomendujemy Energylandię, która ze względu na bogate zaplecze rozrywkowe, gastronomiczne i socjalne może zaproponować eventy dla pracowników na miarę naszych potrzeb.